PROIECTE

Fiecare proiect presupune un recital cameral sau concert simfonic cu un repertoriu ales special pentru a transmite cât mai bine povestea sugerată de titlu.


Povești și personaje în imagini muzicale 

O suită de povești muzicale care au rolul de a oferi instituțiilor culturale o variantă sustenabilă de prezentare în aer liber sau în sala de concert a lucrărilor simfonice cu rol educativ de mare amploare  – repere ale repertoriului simfonic universal prin intermediul unui ansamblu cameral de dimensiuni reduse și a unui povestitor – povestitoare.

Frumoasa din pădurea adormită

Regele Florestan al XXIV-lea și Regina au primul lor copil, Prințesa Aurora și organizează pentru ea o ceremonie de botez fastuoasă. Sunt invitate la ceremonie șase zâne care să ofere fiecare câte o virtute. Cea mai puternică zână, Zâna Liliacului, sosește împreună cu anturajul ei dar înainte să ofere darul palatul se întunecă prevestind apariţia Zânei Carabosse împreună cu slujitorii ei. Zâna Carabosse întreabă cu furie de ce nu a fost invitată la ceremonie iar apoi o blestema pe fetiță în semn de răzbunare. Aurora va deveni o tânără frumoasă și veselă dar în ziua în care va împlini 16 ani se va înțepa cu acul unui fus și va muri. Zâna Liliacului, deşi nu are putere suficientă pentru a anula blestemul, îl modifică astfel încât acul fusului să îi provoace prințesei un somn de o sută de ani și la sfârșitul celor o sută de ani se să se trezească prin sărutul unui prinț.

 

Petrică și lupul 

„Un univers hrănit de inocența şi năzdrăvăniile copilăriei care îţi poate răsturna oricând aşteptările.” Sergej Prokofiev compune Petrică şi lupul în anul 1936 la solicitarea Nataliei Sats, directoarea Teatrului Muzical pentru Copii din Moscova. Premiera are loc în același an și se bucură de aprecieri şi mai ales de interesul copiilor…şi nu numai, pentru că povestea place publicului de toate vârstele! Dialogurile povestitorului sunt vii iar personajele personificate de către instrumentele muzicale de suflat – flaut, oboi, clarinet, fagot, corn, captează atenţia de la bun început. Povestea începe într-o dimineaţă, o dimineaţă devreme, când Petrică deschide poarta pentru a intra în împărăţia naturii…


Mozart vs Beethoven 

Puțină lume știe că atât Mozart cât și Beethoven au scris fiecare câte o lucrare pentru cvintet de suflători şi pian. Mai mult, ambele lucrări sunt scrise pentru aceeași combinație instrumentală – flaut, oboi, clarinet, fagot și pian, în aceeași tonalitate – mi b major iar șirul similitudinilor între cele două lucrări continuă și sunt uimitoare odată ce cunoaștem lucrările dintr-o perspectivă mai apropiată, cea redată în sala de concert.


Haydn vs. Mozart 

Atât Haydn cât și Mozart au dedicat fiecare în parte câte o lucrare pentru suflători în rol solistic acompaniați de orchestră. Acestea au fost denumite de către compozitori sinfonii concertante și sunt unice în literatura muzicală de factură solistică prin alegerea structurii numerice și a combinației instrumentale.  Haydn a dorit o alăturare inendită formată din patru instrumente, două de suflat (oboi și fagot) și două cu coarde (vioară și violoncel), iar Mozart a avut ideea combinării a patru instrumente de suflat în rol solistic (oboi, clarinet, fagot, corn), acompaniați de orchestră.


Ragtime Serenade

Călătoria muzicală propusă de acest proiect face o incursiune în Rag-ul american, precursor direct al Jazz-ului atât în structură muzicala cât și în spontaneitate interpretativă – foarte bine reprezentat de muzica lui Scott Joplin. Totul se desfăşoară cu suportul unui octet format din instrumente de suflat (2 oboaie, 2 clarinete, 2 fagoate, 2 corni)  poate cea mai cunoscută formulă camerală pentru suflători în afară de cvintetul de suflători. Compozitori cunoscuți precum Joseph Haydn, Antonio Rosetti, Franz Kromer, W.A. Mozart, Johan Nepomuk Hummel, L. Van Beethoven, Franz Schubert și alții au dedicat lucrări acestui tip de ansamblu iar cele mai importante instituții de stagiune muzicală la nivel modial prezintă frecvent în cadrul lor aceste lucrări.


Wind vibes 

Rimski-Korsakov, Camille Saint-Saëns și Poulenc. O melanj excepțional de lucrări pentru ansamblu de suflători în formulă de trio, cvarte și cvintet cu pian care realizează un arc între cultura rusă și cea franceză trecând prin întreg romantismul muzical și culminând cu creația începutului de secol XX.


Lipatti – 100

Dinul Lipatti, genialul pianist, a fost și un excelent aranjor şi compozitor. Acesta a aranjat şi compus patru lucrări pentru ansamblu de suflători. Acestea sunt niște documente de excepțională profunzime, caracteristice artei muzicale a lui Dinu Lipatti. Deși influențat de personalitatea lui George Enescu, cu care a cântat adesea muzică de cameră, el și-a păstrat un stil componistic original. În contextul aniversării a 100 de ani de la la naşterea marelui pianist, acest proiect este soluţia potrivită pentru a cunoaşte creaţia componistică a acestuia.



Express București – Paris

Ce poate să redea mai fidel atmosfera Bucureștiului interbelic decât o paralelă muzicală între acesta și fratele său, Parisul? Cum altfel decât prin muzica lui Darius Milhaud, Jacques Ibert, Goerge Auric și Dinu Lipatti? Sub acest titlu este prezentată o suită de lucrări pentru trio de suflători (oboi, clarinet și fagot,) compuse de către compozitori români și francezi într-un interval de timp foarte apropiat (1935 și 1938) care vor captiva publicul cu siguranță.


Șlagărele cvintetului de suflători

Când vine vorba despre cvartetul de coarde, toată lumea menționeaza „Păstrăvul” de Franz Schubert ca cea mai cunoscută melodie a genului cameral. Oare ce se întâmplă în cazul cazul cvintetului de suflători? Are acest gen asemenea șlagăre, lucrări cunoscute pe care publicul le recunoaște imediat? Cu siguranță că toți cei care au avut curiozitatea să asculte un cvintet de suflători au auzit măcar odată muzica lui Jacques Ibert, Darius Milhaud, Paul Hindemith și Carl Nielsen. Lucrările acestor compozitori sunt vârful de lance al repertoriului cameral pentru cvintet de suflători. Publicul participant la un asemenea recital este captiv actului artistic până în ultima clipă.


Back to Back – Concerto

De la Bach la Lutoslawski, literatura muzicală cuprinde peste 50 de concerte duble cu acompaniament orchestral pentru oboi şi diferite combinaţii instrumentale – oboi flaut, două oboaie, oboi şi fagot, oboi şi trompetă, oboi şi corn, oboi şi harpă, oboi şi vioară, oboi şi voce şi alte combinaţii instrumentale.


Christmas Magic

Un program muzical pentru sărbătorirea Crăciunului format dintr-o selecţie a celor mai frumoase colinde din repertoriul internaţional adaptate pentru cvintet de suflători.